Ефективне функціонування ЗЗСО передбачає здійснення кадрової політики шляхом створення сприятливих умов для формування дієздатного колективу, розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника, підвищення його кваліфікаційного рівня та його професійного самовдосконалення.
Питання добору педагогічного персоналу вирішується відповідно до вимог чинного законодавства, з урахуванням ресурсного забезпечення закладу в цілому за всіма показниками.
Розподіл педагогічного навантаження, стимулювання праці та відповідального ставлення педагогів до своєї справи, соціально-психологічна адаптація молодих учителів, доцільність розстановки педагогічних кадрів є одним із основних напрямів управлінської діяльності керівництва закладу освіти.
Розстановка педагогічних кадрів, обсяг визначених для них обов’язків відзначаються вмотивованістю і враховує не тільки нормативні вимоги, а й потреби закладу з урахуванням замовлень учнів, батьків, суспільства, держави.
Освітній процес у закладі забезпечують 23 учителів, 3 асистентів учителів, 6 вихователів дошкільного навчального закладу, 1 вихователь групи продовженого дня, 1 практичний психолог, 1 соціальний педагог, обслуговуючий персонал – 20 осіб.
Середній вік учителів закладу – 45 років, що є оптимальним показником з позицій компетентності і продуктивності в перспективі якості.
Вищу кваліфікаційну категорію мають 7 учителів, І – 11 учителів, ІІ – 3 учителі, «спеціаліст» – 5 учителів, 8 тарифний розряд – 1 учитель. Один учитель має звання «учитель – методист» та двоє – «старший учитель».
98% від загальної кількості педпрацівників мають вищу освіту на рівні спеціаліста.
Усі педагогічні працівники своєчасно проходять курсову перепідготовку. Із метою підвищення професійного рівня, активізації творчої діяльності вчителів, залучення їх до науково-дослідницької роботи, стимулювання неперервної післядипломної освіти, підвищення відповідальності за результати навчання й виховання, відповідно до перспективного плану роботи закладу атестацією охоплені всі педагогічні працівники.
Педагоги навчального закладу постійно підвищують свій професійний рівень на засіданнях методичних формувань, шкільних, районних та обласних теоретичних і науково-практичних семінарах і круглих столах, використовуючи Інтернет-ресурси, беручи участь у (не) конференціях для шкільних педагогів EdCamp Ukraine.
Організація методичної роботи з педагогами у закладі освіти базується на аналізі професійних потреб та інтересів педагогічних кадрів, діагностуванні рівня їхньої компетентності, реалізації актуальних питань розвитку і вдосконалення професійної майстерності педагогів, підвищення їх інтелектуального, загальнокультурного рівня та психологічної підготовки, а головне – вдосконалення організації навчання та виховання дітей, приведення професійної компетентності педагогічних працівників у відповідність із загальнодержавними стандартами на засадах перспективності та наступності в роботі всіх освітніх ланок.
Сьогодні в освіті створена нова школа, де учень повноцінно живе, проєктує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності. Саме тому, за рішенням педагогічного колективу закладу розроблена та ввійшла в дію комплексна програма роботи над науково-методичною проблемою «Формування життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку його творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності».
Робота над проблемною темою значно активізувала різні форми підготовки кожного вчителя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості й цілеспрямованості практичним заходам із різними категоріями вчителів.
У закладі функціонують професійні спільноти вчителів, на засіданнях яких у тісному тандемі спільної діяльності учасників освітнього процесу обговорюються та вирішуються окремі теоретичні та практичні питання реалізації методичної проблеми закладу, а саме: оптимізації освітнього простору шляхом упровадження інноваційних та інформаційно-комп’ютерних технологій, інтерактивних методів навчання, організації пошукової роботи на уроках фізики, хімії, історії, географії. Особлива увага приділялася вивченню стану успішності здобувачів освіти з профільних предметів, моніторинговим дослідженням ефективності роботи з обдарованими учнями. Систематично оновлюється банк інформації про використання продуктивних технологій в системі креативної освіти.
Аналіз роботи професійних спільнот засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених членами та лідерами профспільнот щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях професійних спільнот розглядались, зокрема, такі питання:
– виконання Державних стандартів освіти;
– вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
– опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін;
– методика організації та проведення сучасного уроку в умовах змішаного навчання;
– використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;
– медійна грамотність учасників освітнього процесу;
– формування предметних компетентностей в учнів;
– робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах, робота в Малій академії наук;
– переваги і можливості технологій дистанційного навчання під час організації освітнього процесу;
– вибір підручників тощо.
Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де переймають передовий досвід колег, підвищують кваліфікацію, діляться власними педагогічними здобутками.
Традиційним у закладі освіти є проведення предметних тижнів та творчих тижнів учителів, які атестуються.
Для забезпечення демократичного керівництва методичною роботою в освітньому закладі діє методична рада, яка створює умови для підвищення професійного рівня педагогів і рівня їх інформаційної компетенції, сприяє науково-дослідницькій діяльності педагогів, вивчає та популяризує досвід творчих педагогів закладу, знайомить із передовими педагогічними досягненнями інших вчителів. Щороку проводиться не менше 4-5 засідань, обговорюються питання організаційного, інструктивно-навчального, методичного спрямування. Наразі заслуговують на увагу заходи, спрямовані на удосконалення рівня успішності учнів та створення умов у закладі для реалізації Концепції «Нова українська школа».
Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація, яка сприяє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання учнів.
Переважна більшість учителів нашого закладу постійно працює на сайті онлайн – освіти EdEra, освітньому порталі «На Урок», «Всеосвіта», отримуючи при цьому сертифікати, листи–подяки за підготовку переможців всеукраїнських інтернет-олімпіад, конкурсів «Кенгуру», «Левеня», «Соняшник» та ін.
Учительський колектив докладає всіх зусиль, щоб досягати нових успіхів у навчанні та вихованні учнів, в утвердженні позитивного іміджу школи, у виконанні нею своєї головної місії – виховання і розвитку наших дітей, підготовки їх до самостійного життя.
Щорічно заклад представляє учасників конкурсів «Учитель року» у різних номінаціях. У 2020/2021н. р. учитель української мови та літератури Мозгова Н.В. у І зональному етапі конкурсу «Учитель року – 2021» посіла ІІ місце в номінації «Українська мова та література». У 2022 році учитель Самойлик С.В. взяв участь в обласному етапі конкурсу в номінації «Інформатика». У 2023 навчальному році учитель Стриженко І.М. взяв участь у першому турі конкурсу «Учитель року – 2023» в номінації «Фізична культура».
В освітньому закладі здійснюється постійний моніторинг професійної майстерності педагогічних кадрів: оцінювання методичної підготовленості вчителів за допомогою експертної оцінки результатів зрізів; визначення динаміки професійного рівня вчителів, які потребують постійної методичної допомоги; аналіз дій вчителів при проведенні корекційно-аналітичних заходів щодо результатів вхідного, поточного й підсумкового діагностування рівня навчальних досягнень; виявлення реального рівня кваліфікації педагогів, їхньої підготовленості до розв’язання інноваційних завдань; оволодіння вчителями всіма видами самоаналізу: самоаналіз, здійснюваний одночасно з ходом навчання на уроці; ретроспективний самоаналіз; самоаналіз у процесі навчання.